LEMIESZ DO ŚNIEGU
(wymagają odpowiedniego układu hydraulicznego)
Idealny do szybkiego i efektywnego oczyszczania dróg w warunkach zimowych, z zastosowaniem koła prowadzącego lemiesz oraz gumowego elementu ściernego wydłużającego żywotność.
-
Możliwość pracy z lewej lub prawej strony
-
Wyposażony w wymienny element gumowy zabezpieczający przed wystającymi elementami metalowymi
-
Układ ruchomej ramy automatycznie dopasowuje się do kształtu jezdni, zapewniając ochronę krawędzi lemiesza
Osprzęt dla:
KOPARKO-ŁADOWARKI
LEMIESZ SPYCHARKOWA
(wymagane wielofunkcyjne elementy sterujące)
-
Lemiesz zmienia maszynę w kompaktową spycharkę
-
środkowy sworzeń o średnicy 76 mm z tulejami ze stali hartowanej zapewnia
wyjątkową wytrzymałość -
Funkcje przechyłu i ustawiania pod kątem są łatwo regulowane w trakcie pracy za
pomocą wielofunkcyjnych elementów sterujących JCB -
Wskaźnik przechyłu dobrze widoczny z fotela operatora
-
Odwracalna, przykręcana, stalowa krawędź tnąca, wymienne nakładki ślizgowe ze stali wysokowęglowej i wytrzymała, odlewana odkładnica
zapewniają wysoką trwałość
Osprzęt dla:
MINIŁADOWARKI
Lemiesze JCB
Lemiesz jest jedną z dolnych części roboczych korpusu pługa, odcina poziomo skibę od gleby i następnie przekazującą ją na odkładnicę. W skład lemiesza wchodzą trzy części takie, jak ostrze, grzbiet, oraz dziob. W lemieszach, które występują jako dzielone, dziob może stanowić element wymienny. Ponadto w celu wzmocnienia dzioba, można użyć dodatkowo ścianki polowej lub dłuta.
Istnieją dwa typy procesów produkcji lemiesza, pierwszy polega na kuciu, zaś drugi na wykonaniu odlewu ze stali, która jest odporna na ścieranie. Najczęściej do jego wykonania używa się stali węglowo-manganowej, albo stali pancernej, która jest zbudowana z trzech warstw. Dwie zewnętrzne warstwy są specjalnie utwardzone, natomiast środkowa warstwa jest wykonana z miękkiego materiału, co gwarantuje, że stal może być jednocześnie odporna na deformacji i ścieranie.
Aby zmniejszyć ryzyko ścierania, ostrze lemiesza poddaje się specjalnemu procesowi utwardzania o szerokości ok.3-4 cm, oraz głębokości nie mniejszej niż 3 mm, można również pokryć go twardym metalem.
Można wyróżnić kilka typów lemieszy:
– dziobowy
– trapezowy
– z dłutem
– ze ścianką polową
Lemiesz należy do najczęściej zużywających się części roboczych pługa. Jeżeli pług nie został wyposażony w odpowiednie zabezpieczenia, to przy każdym uderzeniu w jakąkolwiek przeszkodę, dochodzi do ścierania się śrub, na których jest mocowany lemiesz. W przypadku delikatniejszych uderzeń dziób lemiesza może ulec wgnieceniu lub wygięciu. Lemiesz można zregenerować przez tzw. pociągnięcie, co oznacza, że na gorąco z odpowiednim użyciem zapasu materiału, znajdującego się na spodzie lemiesza w pobliżu dziobu, w postaci zgrubienia – przywracany jest mu właściwy kształt.
W najnowszych konstrukcjach pługów stosowane są odpowiednie dłuta, które przykręcane są do dzioba lemiesza, wpływając na wydłużenie jego żywotności. Pogłębienie orki na wąskim pasie dna bruzdy, wpływa na zapobieganie tworzenia się płużnej podeszwy, czyli nieprzepuszczalnej dla wody i ubitej warstwy gleby w podskibiu.
Lemiesz do pługa
Pług jest jednym z podstawowych narzędzi, stosowanych w klasycznej uprawie gleby. Pomimo, że orka wymaga bardzo dużych nakładów energetycznych, niemal każdy rolnik docenia jej walory agrotechniczne. Takie zalety bez wątpienia mogą być powodem, dla których producenci pługów i ich części nieustannie wprowadzają nowe rozwiązania np. ramy, różne typy korpusów, regulacje sprawne sterowanie, systemy zabezpieczeń przed uszkodzeniem, oraz wyposażenie dodatkowe.